Facebook Instagram

Způsob poskytování služby

Služba Občanská poradna je poskytována bezplatně, ambulantně formou osobní, telefonické či emailové konzultace a terénně formou osobní konzultace, a to jednorázově či opakovaně.

Služba je klientům poskytována terénní formou v případě, jestliže se zájemce o službu či klient nemůže ze závažných důvodů dostavit do poradny.
Terénní formu poskytujeme na místě dle domluvy s klientem, může se jednat o poradenství či doprovod na jednání.

Sociální poradenství v obou formách poskytujeme lidem, kteří jej potřebují využít v regionu Moravskotřebovsko a Jevíčsko. Jedná se o tyto obce a města: Bělá u Jevíčka, Bezděčí u Trnávky, Biskupice, Borušov, Březina, Březinky, Dětřichov u Moravské Třebové, Dlouhá Loučka, Gruna, Hartinkov, Chornice, Janůvky, Jaroměřice, Jevíčko, Koruna, Křenov, Kunčina, Malíkov, Městečko Trnávka, Mladějov na Moravě, Moravská Třebová, Radkov, Rozstání, Rychnov na Moravě, Slatina, Staré Město, Třebařov, Útěchov, Víska u Jevíčka, Vranová Lhota, Vrážné, Vysoká.

Pro možnost využití služby nepotřebujete žádné předchozí doporučení či potvrzení.

Jako zájemce o službu Vás pracovník poučí o podmínkách poskytování služby, o Vašich právech a povinnostech, které by pro Vás vyplývaly ze smlouvy o poskytnutí sociální služby, která se se zájemcem o službu uzavírá písemně, ústně nebo mlčky podle způsobu uzavření smlouvy (při osobní návštěvě, telefonicky, emailem, WhatsApp chat, …). Můžete se svobodně rozhodnout, zda naši službu využijete či nikoliv. Po uzavření smlouvy se ze zájemce o službu stáváte klientem.

Služba není poskytována anonymně. Klienti s uzavřenou smlouvou do konce června 2020 jsou i nadále vedeni pod částečně anonymním evidenčním číslem (evidujeme první písmeno ze jména a příjmení, věk a obec trvalého pobytu nebo skutečného bydliště). Pokud jiný klient požádá o anonymní vedení dokumentace, postupuje se stejně jako podle předchozí věty. Služba nemůže vést klienty zcela anonymně, aby předešla dvojitému vedení klienta.

Ve Vaší osobní dokumentaci jsou obsaženy především nezbytné informace potřebné k řešení situace, se kterou jste se na naši službu obrátili. Zápisy o průběhu sociální služby jsou součástí dokumentace, do které můžete jako klient kdykoliv nahlédnout a zároveň si z ní můžete pro svou potřebu vyžádat výpis či kopie.

Pracovníci s Vámi komunikují, formulují společné cíle spolupráce a domlouvají se na postupu poskytování sociální služby. Vyjednává se zakázka, která vytváří rámec naší spolupráce. Tento cíl by měl být vymezen jako výsledek, kterého společnou prací dosáhneme.

Průběh služby je vždy dán Vašimi potřebami, schopnostmi a možnostmi. Individuálně budeme plánovat v průběhu konzultace tzv. individuální plán pomoci (je obsahem zápisu z konzultace), kde se s ním stanovují kroky k řešení problému.

Budete aktivním účastníkem plánování sociální služby. Osobně se účastníte všech kroků při vytváření, realizaci, hodnocení a přehodnocování svého individuálního plánu pomoci. Plán je vytvářen jako reálný tj. splnitelný, konkrétně formulovaný a musí vycházet z aktuálních potřeb klienta. Budeme vždy respektovat Vaše cíle a jejich změnu, volbu možností řešení problému, včetně rozhodnutí problém neřešit. Z naší strany budete podporováni v případě, že zvolená varianta je v souladu s posláním a cíli poradny.

Pracovníci služby jsou povinni zachovávat mlčenlivost. Výjimkou je zákonem stanovené prolomení mlčenlivosti např. v případě žádosti o sdělení informací policie ČR podle trestního řádu a v případech, ve kterých se na pracovníky služby vztahuje zákonná oznamovací povinnost (závažné trestné činy, viz § 356 trestního zákoníku).

Kdo službu poskytuje:

Službu poskytují sociální pracovníci – poradci, kteří jsou vyškoleni a jsou kompetentní pro výklad a interpretaci těch právních dokumentů, které mají souvislost s klientovou situací. Dva pracovníci Občanské poradny jsou zaměstnáni jako právníci (poskytují právní poradenství pro potřeby Občanské poradny). Řeší složitější situace a kontrolují návrhy na oddlužení zpracovávané v rámci Občanské poradny.

Přílohy:

Smlouva o poskytnutí služby

Vnitřní pravidla