Denní stacionář Domeček
Kde nás najdete
Svitavská 655/44, Moravská Třebová 57101
Na koho se můžete obrátit
Kateřina Schőnová DiS.
vedoucí služby
Tel.: 733 676 795
E-mail: 68Go87d7Tlpr5.enW7c-3dh_XhIkO1.7~bGkO1p
Pro koho je služba určena
Senioři
Senioři
Lidé se zdravotním postižením
Lidé se zdravotním postižením
Rodina, děti, mládež
Rodina, děti, mládež
Kontaktní údaje
Denní stacionář Domeček
Typ služby
Denní stacionáře
Poskytovatel
Charita Moravská Třebová
Kraj
Pardubický kraj
Způsob poskytování
ambulantní
Vedoucí služby
Kateřina Schőnová DiS.
Registrační číslo služby
1087615
Poslání a cíle
Posláním Denního stacionáře Domeček v Moravské Třebové je poskytovat pomoc a podporu dospělým lidem s mentálním postižením při získávání, upevňování a udržování dovedností, které jim umožní co možná nejvyšší míru samostatnosti a zapojení do běžného života. Cílem je podpořit klienty tak, aby byl způsob jejich života srovnatelný se způsobem života vrstevníků.
Služba Denního stacionáře Domeček v Moravské Třebové je poskytována i seniorům, kteří potřebují podporu či pomoc druhé osoby z důvodu své nepříznivé sociální situace související se zhoršením jejich zdravotního stavu. Cílem je umožnit seniorům aktivní trávení volného času a pomoci jim navazovat sociální kontakty v klidném a bezpečném prostředí.
Cílové skupiny
Činnosti
Fakultativní služby
Přeprava klientů z místa bydliště uživatele do zařízení a zpět. Tato služba je zpoplatněna dle aktuálního ceníku DS Domeček.
Další informace
VEŘEJNÝ ZÁVAZEK DENNÍHO STACIONÁŘE DOMEČEK
Veřejný závazek DS Domeček popisuje poslání, cíle, okruh osob a zásady poskytované soc. služby.
Rozsah platnosti
Veřejný závazek je závazný pro všechny zaměstnance denního stacionáře Domeček.
Odpovědnost
Sociální pracovník zodpovídá za aktualizaci veřejného závazku.
Vedoucí služby je povinen seznámit zaměstnance s jeho obsahem. Všichni zaměstnanci denního stacionáře musí znát a respektovat veřejný závazek poskytované služby a pracovat v souladu s ním.
Poslání
Posláním Denního stacionáře Domeček v Moravské Třebové je poskytovat pomoc a podporu dospělým lidem s mentálním postižením při získání, upevňování a udržování dovedností, které jim umožní co možná nejvyšší míru samostatnosti a zapojení se do běžného života. Snahou je, aby byl způsob života klientů srovnatelný s životem jejich vrstevníků.
Dále je služba poskytována seniorům, kteří potřebují podporu při zajištění kontaktu s dalšími lidmi. Zapojením osob do nabízených činností usilujeme o to, abychom předešli jejich sociální izolaci a pomohli jim vést co nejdéle aktivní a spokojený život.
Okruh osob
Denní stacionář Domeček je určen dospělým lidem s lehkým a středně těžkým mentálním, popřípadě s kombinovaným postižením ve věku od 18 do 65 let (včetně), a seniorům od 65 let z Moravskotřebovského a Jevíčského regionu. Služba je poskytována klientům, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby a kteří nejsou trvale upoutáni na lůžko.
Poskytujeme služby seniorům a lidem s mentálním postižením v kombinaci:
- s chronickým duševním onemocněním v kompenzovaném stavu, kteří jsou schopni pobytu v kolektivu
- s tělesným postižením, osoba je schopna se pohybovat s podporou pracovníka
- s vadami zraku - osoba je schopna se orientovat a pohybovat v prostoru
- s vadami sluchu - osoba dokáže komunikovat odezíráním a je schopna se domluvit jiným pro pracovníky srozumitelným způsobem
Cíle služby
- klient, který má naplněny potřeby v oblasti stravy a péče o svou osobu
- klient, který dokáže vyjádřit svá přání a potřeby a umí komunikovat s okolím
- klient, který si dokáže vyřídit osobní záležitosti s minimální podporou další osoby
- klient, který má navázané sociální vazby
- klient, který smysluplně tráví čas a tím zkvalitní svůj život
- klient, který je podporovaný k seberealizaci a k rozvoji nebo udržování dovedností a návyků na základě svých individuálních potřeb
Zásady poskytované služby
Jsme křesťanská organizace, která se v rámci poskytování služby Denní stacionář Domeček řídí těmito zásadami:
- zachování lidské důstojnosti – vždy zachováváme a chráníme důstojnost klienta
- podporované rozhodování – s klientem si promluvíme o kladech a záporech jeho rozhodnutí, konečné řešení necháme na něm
- přiměřená podpora – podporujeme klienta k co největší samostatnosti, nepomáháme tam, kde to klient zvládá sám
- přiměřená komunikace – komunikaci přizpůsobujeme schopnostem a možnostem klienta, ověřujeme si, zda nám klient rozuměl, volíme vhodné formy komunikace
- individuální přístup – ke každému klientovi přistupujeme jako k jedinečné osobnosti, která má své specifické schopnosti, možnosti, potřeby, přání a očekávání
Kapacita služby
Denní kapacita služby je 12 klientů.
Provozní doba
Službu poskytujeme v pracovní dny od 07.00 do 16.00 hodin.